Alexandra

Alexandra

Da din aripi si gaseste

duminică, 24 ianuarie 2010

De la o prietenie la o relatie.

Intr-o seara in care nu prea aveam multe de facut, ma gandeam asa aiurea la lucrurile care se intampla, la cum evolueaza si asa mai departe.
Intamplator, plutind printre ganduri, am ajuns la concluzia ca tot mai des, intre doi oameni de sex opus, intre care exista o frumoasa prietenie, unul dintre cei doi ajunge sa isi schimbe sentimentele si isi vede bunul/buna prieten/prietena cu alti ochi. Incepe sa isi doreasca un alt tip de relatie, dar din pacate nu tot timpul este posibil.
Exista si cazuri in care, o frumoasa prietenie se transforma intr-o relatie reusita si de durata.
De ce? E destul de simplu dupa mine. Pentru ca doi oameni care au avut o prietenie, au trecut impreuna prin diferite stari, se cunosc unul pe celalalt foarte bine, isi stiu unui altuia atat calitatile, cat si defectele, se pot implica destul de usor intr-o relatie, datorita faptului ca se cunosc destul de bine.
De asemenea, aceasta cunoastere poate sa fie nu tocmai prielnica pentru o relatie din cauza faptului ca se sare peste partea de inceput, peste partea "initiatica" in care fiecare incearca sa il cunoasca pe celalalt, sa ii descopere calitatile, incearca sa afle cum poate sa-i "fure" un zambet dimineata, cum poate sa il faca sa zambeasca atunci cand intervina supararea sau enervarea din cauza problemelor de zi cu zi si multe altele.
O prietenie care dureaza de multi ani, se poate strica intr-o secunda din cauza dragostei, dar la fel de bine, o prietenie se poate transforma in dragoste. O dragoste care sa dureze. Depinde destul de mult si de caracterul persoanelor respective.
Cred ca este necesar sa ai in vedere ambele optiuni, atat varianta roz in care totul o sa fie bine si relatia va dura, dar si varianta mai putin roz in care relatia nu va dura si prietenia se va strica.
In final, cred ca multi isi pun aceste intrebari:
  1. Poate fi prietenia distrusa din cauza dragostei?
  2. Poate fi prietenia transformata intr-o dragoste adevarata?
  3. Poate suferi prietenia din cauza dragostei?
  4. Poate suferi dragostea din cauza unei prietenii?
Hmm...sunt curioasa si de alte raspunsuri, altele decat cele din gandurile mele.

10 comentarii:

  1. Pfoaaaaaa ţi-ai pus chip :) Răspund şi eu da amu nu am inspiraţie :*

    RăspundețiȘtergere
  2. bine iubi, astept sa iti vina inspiratia...si da mi-am pus chip...asa numa sa ma vada si pe mine lumea, ca doar mai toata lumea are numa noi nu:))

    RăspundețiȘtergere
  3. si mami si tati intai au fost prieteni(amici)cam jumatate de an, apoi prieteni(iubiti) cam un an jumatate, apoi s-au casatorit, apoi dupa ceva ani am aparut eu....nici unul nu regreta ca prietenia s-a transformat in dragoste! rezultatul cel mai important sunt eu! Numai ca trebuie sa ai putin curaj sa iti asumi aceasta transformare!

    RăspundețiȘtergere
  4. ai punctat foarte bine, si anume ca rezultatul cel mai important esti tu...se pare ca parintii tai au fost norocosi in ideea ca de la o relatie de prietenie au ajuns sa aiba o relatie care s-a concretizat in ceva mult mai important...problema e ca nu toata lumea isi poate asuma acea doza de curaj necesara pentru o astfel de transformare
    te-am pupat:*:*:*

    RăspundețiȘtergere
  5. pfff`....cel putin alte persoane sunt de alta parere`...dar sincer...nu exista` Dragoste`...degapt nici nu stiu cine` a skos` cuvantu asta p gura sau de unde a aparut in dictionar .." Dragoste " ....dragostea exista` dak ai bani` si figuri` p kap` ...sau` ai pla` mare` ..infine` ...asta`i parerea mea`...niciodata` no sa cred in asa ceva` ..ptr mine fetele` sunt doar` o placere de cateva clipe` si nimic mai mult...fara` suparare` ale` :)) ....have` fun incontinuare`...peac3 and love ;x .

    RăspundețiȘtergere
  6. mai acuma n-am dc sa ma supar, in fond si la urma urmei fiecare are propria lui parere...dar stii, niciodata sa nu spui niciodata pentru ca nu stii cand poate sa apara, si sa iti dai seama ca da, dragostea exista si fara bani si figuri pe cap...va veni cu siguranta, cand va fi sa vina alaturi de persoana potrivita...pana acuma si eu am zis k vai cat l-am iubit pe ala sau pe ala, ehh da acuma mi-am dat seama ca eu de fapt n-am cunoscut ce inseamna dragostea, decat acum, de ceva timp, prin intermediul unei persoane:X
    te-am pupat

    RăspundețiȘtergere
  7. Cred ca sunt posibile toate situatiile. Va spun eu care am 16 ani))
    Dar o prietenie care se sfarseste co o dragoste curata, are toate sansele sa fie pe viata pentru ca , ea presupune existenta a doua caractere deosebite ce emana sentimente puternice, capabile sa tina doua suflete unite intr-unul singur.

    RăspundețiȘtergere
  8. Deci anonimi care scriu miau ca pisica şi pun virgula între subiect şi predicat citez din ei "incontinuare" este proşti. Punct şi de la capăt

    RăspundețiȘtergere
  9. Aud tot mai des gesturi de genul "Nu pot fi cu tine ca imi esti prieten" , din partea fetelor. Nu e un motiv sa nu fie impreuna ci unul chiar care ar avantaja relatia... alte motive nu mai gasesc si ele?

    RăspundețiȘtergere
  10. AM FOST PUSA SI EU IN FATA UNEI ASTFEL DE SITUATII CU UN FFFF BUN AMIC(CEL MAI BUN).SUNTEM AMICI DE 3 ANI.EL MEREU M-A IUBIT INSA IO NU.ACUM AM RISCAT SI AM TRANSFORMAT PRIETENIA IN IUBIRE.SINCER MI-E TEAMA CA PE VIITOR SA NU SE STRICE PRIETENIA.AS REGRETA.DAR ACUM E TOTUL PERFECT...IN MOMENTUL DE FATA SUNT CEA MAI FERICITA FATA.V-AM PUPAT

    RăspundețiȘtergere