Alexandra

Alexandra

Da din aripi si gaseste

marți, 12 aprilie 2011

Inconștiența unor persoane


Am stat de multe ori să mă gândesc la acest subiect și de mult timp am vrut să îl aduc în discuție, dar nu aveam o temă foarte bună ca să îmi pot expune frustrarea, dar acum am găsit, așa că am să mă pun pe treabă și am să încep relatarea.
Semestrul acesta am început să facem practică de specialitate și grupa mea face practică la un spital pentru copii cu probleme locomotorii. După ce am fost prima dată, mă durea sufletul. Este ceva inexplicabil. Cred că pentru mine nu este un domeniu tocmai bun, mă refer la faptul că nu știu dacă aș avea rezultate lucrând cu copiii, având în vedere că mă doare sufletul când văd niște ființe nevinovate care suferă și se chinuie, având în vedere cazurile pe care le-am văzut acolo.
Dar nu despre asta vroiam să vorbesc.
Am întalnit un caz, despre o fetiță de 7 anișori, care are tetrapareză. Nu poate să facă mai nimic de una singură. Ca să intru în tema sugerată de titlul acestei posări, am să vă spun că această tetrapareză se datorează mai mult faptului că, mama, cand a intrat în travaliu, și-a sunat doctorița să îi spună, în ideea că îi va spune să meargă imediat la spital, dar doamna doctor i-a spus să ia niște medicamente care să îi mai întârzie un pic travaliul deoarece ea vine de la munte și ajunge în oraș abia peste 3 ore. Practic, copilul a rămas fără lichid și fără aer.
Acum stau să mă gândesc, oare cât de inconștientă a putut să fie acea doamnă doctor încât să îi spună bietei femei să ia acele medicamente, fără să o înștiințeze de efectele negative...Nu era mult mai simplu să îi spuna să meargă la maternitate și că va veni și ea acolo când va ajunge de la munte?!?!?!
Nu vreau să spun că vina este doar a doamnei doctor, pentru că, cred eu, pe undeva și mama are o vină. Oricât de ignorantă ești și oricât de puține lucruri știi, tot îți dai seama că în acele momente nu mai stai pe gânduri!
Nu are rost să vă spun cum se simțea mama fetiței atunci când povestea cum s-au întâmplat lucrurile. Se vedea foarte clar că regretă ce a făcut și că suferă din această cauză.

10 comentarii:

  1. medic made in romania! Indiferenta si indolenta atribute din dotare.

    RăspundețiȘtergere
  2. sau un alt caz de inconstienta e cel de acum cnd o tipa a fost ajutata de sotul ei sa avorteze,nu de nenea de garda ca nu-i dadea voie religia lui....ma intreb dc s-o fi facut medic daca are asemenea restictii...
    e de discutat mult pe tema asta dar altceva nu se poate face din pacate in romania..sau se poate si nu stim noi cum

    RăspundețiȘtergere
  3. sistemul de sanatate lasa de dorit ..pacat de suferinta ce o lasa in urma :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Unde-i Mircea Badea (pe care de altfel il detest ) sa vina cu replica lui acida ''Traim in Romania.... ;) ''

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce folos să mai judecăm acum pe cineva pentru cele întâmplate? Fetiţa oricum nu se mai vindecă şi sunt convinsă că mama ei e distrusă sufleteşte de durere şi de vinovăţie.
    Îmi pare rău pentru amândouă... uneori viaţa e atât de grea...

    RăspundețiȘtergere
  6. G.W. pacat ca noi suntem cei afectati de noile atribute din dotare a multor persoane

    RăspundețiȘtergere
  7. irene-brizo am auzit si eu de cazu asta. imi suna de parca am fi inca pe vremea lui ceausescu

    RăspundețiȘtergere
  8. Pacatoasa continuarea ar fi ca asta ne ocupa tot timpul?:))

    RăspundețiȘtergere
  9. poate mama chiar nu a stiut ce efecte pot avea acele medicamente ...
    cel mai trist e ca copilul plateste "prostia" mamei si nepasarea doctoritei.
    chiar daca nici mama nu cred ca se simte mai bine.

    pacat.
    e trist sa auzi asemenea povesti mai ales cand poate chiar acum,in vreun loc din lume, cineva poate face asta nestiind consecintele faptului.
    :(

    RăspundețiȘtergere
  10. Vina este împărţită. Pe o parte mama : ce vârstă avea ? era idioată ? vorba ta,cum să iei medicamentele chiar aşa...Totuşi,dacă era tânără şi fără prea multă susţinere în jur,şi ne gândim că în România doctorul,preotul şi avocatul sunt ''pâinea lui Dumnezeu'' şi nu se iese din cuvântul lor...
    De cealaltă parte,incompentenţa şi egoismul doctoriţei,să nu ştie că medicamentele acelea îi făceau rău ,s-o fi gândit şi că ''ce băăăăă,să nască asta fără mine,mânca-ţi-aş,păi dacă dă şpăgăul în altă parte,să mai ţină dreacu' copilu' în ea că vin eu în 3 ore''... CE ŢARĂ!

    RăspundețiȘtergere